Categorieën
Bedrijfsnieuws
Gezondheid
Culinair
Cultuur
Toerisme
Sport
Recreatief
Wetenschap
Politiek
Wonen
ICT
Varia
|
Tablets verschijnen tegenwoordig overal. Zelfs in de sauna!
| In april dit jaar kondigde de regering met veel enthousiasme het nieuwe
regeerakkoord aan met als voornaamste prioriteit: meer jobs creeren. Als het van
premier Michel afhangt, zullen die jobs er vooral komen door meer koopkracht te
realiseren voor de modale burger, maar ook een sterke positie voor de kmo s en het
vergroten van de concurrentiekracht van Belgische bedrijven op het vlak van
e-commerce krijgen opvallend veel aandacht.
De wellness sector is een van de branches die doorgaans niet met digitale marketing
en e-commerce geassocieerd wordt, maar ook daar komt vanaf nu verandering in.
Wellness bezoekers uit de x-generatie (geboren tussen ruwweg 1956 en 1980 nvdr)
durven zich nauwelijks tablets en smart phones in een rustgevende plek zoals een
sauna of wellness center voorstellen. De jongste millennium of Y-generatie (geboren
tussen 1982 en 2001, nvdr) daarentegen verwacht haast niets anders. Voor hen zijn
smart phones, permanente internettoegang en sociale reviewsites nu eenmaal
onmisbaar. Ook de wellness sector wordt dus niet gespaard van de digitale revolutie.
Als uitbaters van wellness complexen de klanten van nu en van morgen willen
aanspreken, kunnen ze niet anders dan meegaan met de tijd. Inzetten op persoonlijke
en digitale beleving is daarbij cruciaal, want de huidige generatie klanten wil
alles zowel offline als online beleven en de klok rond in verbinding staan met het
wereldwijde web. Om die reden hebben we speciaal voor de wellness sector een
aangepast review platform gecreeerd.
Op LeukeSauna.be kunnen saunaliefhebbers ervaringen van anderen lezen en ze ook zelf
tijdens het saunabezoek op slechts 30 seconden tijd een review posten via een tablet
in de zaak.
In het begin merkten we nog wat argwaan bij de sauna uitbaters over digitalisering
in hun zaak, maar nu ze de kracht van online marketing en de vele
promotiemogelijkheden hebben ontdekt, kunnen we de vraag nauwelijks nog bijhouden. Aldus Heino Schietecatte, zaakvoerder van SB Company
De social review website LeukeSauna.be werd ontwikkeld door het West-Vlaamse SB Company uit Desselgem en krijgt ook vanuit het buitenland al heel wat aandacht.
Meer info over het concept, de mogelijkheden en de tarieven: www.leukesauna.be
E-mail: info@leukesauna.be
|
|